vrijdag 29 april 2011

Opdracht 12

Bij deze opdracht ben ik begonnen met het maken van een driehoek, driehoek ABC. Vervolgens heb ik een rondje op de drie punten van de driehoek gemaakt. De middelpunt van de driehoek heb ik punt M genoemd. Ik heb vervolgens de middelpunt van lijn BC en lijn AC gemaakt. Ik heb de middelpunt van lijn BC met punt A verbonden en de middelpunt van lijn AC met punt B verbonden. De snijpunt van deze lijnen heb ik punt Z genoemd. Punt Z is de zwaartepunt van de driehoek. Ik heb hierna de rechte van punt M en punt Z genomen. Dit is de rechte van Euler. Ik heb vervolgens de hoogtepunt gemaakt. Dat deed ik met het icoontje 'Homothetie'. Ik drukte op het icoontje Homothetie en vervolgens op punt M en daarna op punt Z. Er verscheen een venstertje en daar heb 3 getypt. Vervolgens kwam het hoogtepunt. Ik heb de hoogtepunt punt H genoemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten